6 Nisan 2009 Pazartesi

2009 Balıkesir Yıldız grup Yarışı

Merhaba Bisiklet Dostları;
Sevgili bisiklet emekçileri buluştuğumuz bu grup yıldız erkeler müsabakaları için Balıkesir ilimizin evsahipliğindeki yarışmamızda yeni yetenekli yıldızlarımızı keşfetmek yetiştirmek için gayet güzel bir yarışma olan günlük ve yaş grupları müsabakalarının devamı olan bisiklet yarışmalarımızın bu yıl ilki olan müsabakada genelde A grubundaki sporcularımızın normal şartlarda (Kocaeli bölgesi dışındakiler)zaten kulüpler arası puanlı müsabakalardada yarışıyorlardı.Sadece parantez içindeki bölgenin sporcuları ve diğer B-C kategorisindeki sporcular bu yıl ilk resmi federasyon müsabakalarına katılmış oldular ve yarışma heyecanını tatmış oldular . İnşallah sayıları daha da artar dileğimiz ama bu ekonomik sebepler herkesin daha hesaplı davranarak ve yarışmaya katılacağı sporcu seçimi ve şehirdeki konaklama ve uzaklık gibi degerleride göz önünde bulundurarak kafilesini oluşturmaktadır.Bu sıkıntı sanırım
uzun bir müddet daha sürecektir kanaatindeyim.Müsabakalara gelince gayet güzel bir organizasyon ile kısa sürede çalışılıp hazırlanmış proğram uygulamadada hiç bir aksaklığa meydan verilmeden planlanmış burda Gençlik spor il müdürlüğü personeline ve Antrenör Gürcak ATILMAZ ile İl temsilcisi
Turan beye emeklerinde dolayı çok teşekkürler ediyorum ellerinize sağlık diyorum müsabakaya iştirak eden bisiklet camiası adına.
Yarışmalarda sporcularımız sonderece dikkatli ve kotrollü bir müsabaka çıkardılar.Finişe kadar denk kuvvetler birbirlerini yarışmanın sonuna kadar rahat bırakmadılar.Sadece son kilometre de düşmenin dışında üzücü bir olay yaşanmadı.Ordaki sporcu kadeşlerimizede geçmiş olsun diliyorum.
Tek günlük yarışma olmasına ragmen diğer grubun yapılamamış olması üzücü oldu aslında Konya da Cumartesi-Balıkesirde Pazar yapılabilinirdi fakat belki bilemediğimiz farklı bir sebepten dolayı bu gerçekleştirilememiştir.Federasyonumuz bu arada bütün yoğunluğunu ve dikkatini Türkiye turunu verdiği için sanırım normal planda yapılacağı gözüken Manavgat Dağ bisikleti müsabakasıda hiç bir açıklamada bulunulmadan ortadan kaldırılmış gözüküyor.Ayrıca C kategorisinde ki bisikletlerin standart olaması için bu sezon sonuna kadar 26 cant olan MTB bisikletlerinin dişli sınırlandırılması ile devam edilmelidir.Bunun için federasyonumuzdan 26 cantlı yarış bisikletleri temin etmesini istemek zaten ekonomik sıkıntının yaşandığı bu yıl için doğru olmayacaktır .Zaten yıl sonuna kadar C kategorideki sporcu sayımızın ne olduğunuda görmüş oluruz ve gelecek için daha sağlıklı bir karar alarak yatırımlarımız ona göre planlamış oluruz.Bu temennilerimiz ile bisiklet için emek sarfeden herkese saygılar ve sevğilerimizle.....

1 yorum:

sezgihan dedi ki...

Bisikletle Güvenli Sürüş İçin Öğütler

Günlük yaşantınızda daha çok bisiklet sürmek istiyorsanız, güvenli bisiklet sürme uygulamalarını bilmeniz ve bunun nedenini olabildiğince iyi anlamanız; algılamanız gerekir. Her an alarm halinde, dikkatli ve sorumluluk sahibi bir bisiklet sürücüsü olmak bütün karayolu kullanıcıları (trafik bileşenleri) için güvenli ve daha konforlu bir çevre sağlayacak ve diğerleri için olumlu bir örnek olacaktır. Güvenlik, bütün yol kullanıcıları için paylaşılan bir sorumluluktur. Aşağıda yol güvenliği için bisiklet sürücülerine bazı ip uçları bulacaksınız.

A- Bisiklet Sürücüleri İçin Güvenlik Önerileri
Daima trafikle birlikte sür ve yolun kurallarını izleyin:

Geçmişte duyduklarını unut; trafiğin akışına karşı değil, onunla aynı yönde ve trafik akışına uygun sürüş en iyi bisikletçi sürüşüdür. Özellikle yolçatı ve yol kesişmelerinde ve yoldaki bisiklet sürüşlerin sırasında otomobil sürücülerince çok daha önce bilinir ve daha iyi görünür olursun. Bisikleti düz bir çizgide, ama arabaların iç ve dışında olmadan sür ve dönecek ve duracak olduğu zaman el işareti işareti ver. Trafik tabelalarına, işaretlerine, yol çizgilerine ve yayalarınki dahil ayrılmış yol uygulamalarına uy.

Yürüyüş yönünde (sol bankette) sürmeyin:

Senin, daha emin bir seçenek olduğunu düşünmene rağmen, sürücüler, basitçe anlatırsak, sol banketten gelecek bisikletçileri beklemiyor, özellikle trafik akış yönününe karşı bisiklet sürüşü çok tehlikelidir. Böyle sürersen, trafikle birlikte (aynı yolda ve yönde) bisiklet sürmene göre, her yolda ve yol çatında sen, bir motorlu araç sürücüsü tarafından çok daha büyük çarpılma riskine sahipsin. Doğru yol ve doğru yönde sürdüğün için yayalar da sana teşekkür ederler.

Patikada, banket veya güvenlik şeridinde, bisiklet şeridi veya bisiklet kulvarında sürün:

Yine de hâlâ, trafik kurallarını izlemeye ve onlara diğer yoldaşların için dikkat etmene ihtiyaç duyulur. Doğru sür, dönüşlerinde işaret ver, trafik uyarı ve işaretlerine uy!

Fark edilebilir ve görünür olun:


Kararsız olmamaya veya sürücülerin ve diğer yoldaşlarınının beklemediği (ani hareketler vb) şeyleri yapmamaya çalış. Herkesin, seni görebildiğinden; nerede olduğunu bildiğinden ve senin nerede gidiyor olduğunu bildiğinden emin ol. Eğer karanlıkta sürüyorsan, ön farlar, arka lamba ve yansıtıcıları kullan ve yansıtıcı (reflektörlü) yelekler, giysiler ve açık renkli kıyafetler giy. Bisiklet sürerken başa takılan telefon kullanma veya bir cep telefonunda konuşma.

Yolda düşmene veya yoldan çıkmana neden olabilecek şeylere dikkat et:


Kayalar, çöpler, şiddetli rüzgar, rüzgarın aniden kesilmesine ve aniden tekrar esmesine neden olan engeller (binalar, rüzgar engelleri, paravanlar vb), ıslak yapraklar, büyük ve derin çukurlar, yağmur mazgalları, çakıl-mıcır, demiryolu barikatları, hatta ıslak asfalt kaplama ve şeritleri hepsi de senin savrulmana ve kaymana yol açabilir. Ayrıca park eden arabalara, açılan kapılara ve özel bahçe yolundan vb çıkan veya çekilen araba ve römorklara dikkat et.

Dönüş sırasında trafiği izleyin:


Şaşırtıcı da olsa kaza verileri arkadan çarpılmanın, katiyen mümkün olmadığını söyler. En çok araba-bisiklet çarpışması, sürücülerin veya bisikletçilerin, sağa-sola dönüyor olduğu zamanki araçların kesişmelerinde ve evden giriş ve çıkışlardaki bahçe içinden gelen özel yolların karayolu ile kesiştiği yerlerde (ülkemizde bir de petrol istasyonları giriş ve çıkışlarında) olur. Öyle, her kesişme ve sürüş yolunda dikkatli ve gözü açık ol:

a) Bir motorlu araç sürücüsü senin önüne sağa doğru aniden direksiyon kırdığında, sen sürücünün düşündüğünden daha hızlı gidiyor olabilirsin.

b) Bir motorlu araç sürücüsü senin karşıdan veya arkadan gelmekte olduğun yolu kesecek biçimde sola döndügünde trafiğin boşluğunu gözlüyor ya da sana değil sadece motorlu araçlara dikkat ediyor olabilir.



Bisiklet Sürücülerinin Güvenliği için Motorlu Taşıt Sürücülerine Öğütler


Her zaman bisiklet sürenlere dikkat edin:

Bisiklet bir taşıttır. Bisikletliler yolun tamamını kullanma hakkına sahiptirler (kullanabilirler). Trafikte bisikletli olup olmadığına bakın, araştırın ve onlara uygun yol sağını verin. Çocuklar ve acemi binicilerin önceden ne yapacağı belli olmaz, her an en ummadığın davranışı yapabileceklerini bekleyin. Araba kapılarını açmadan önce arkandan ve sağ yanından gelen bisikletçi olup olmadığına bakın. Çılgınca taşıt sürmeyin ve alkollü veya ilaç kullanırken araba kullanmayın.

Uygun hızla sürün (çok yavaş sürmeyin), ve çılgınca manevralardan kaçının:
Hız sınırlarına uyun ve ’dur’ levhalarında tam bir olarak durun. Bisikletliler için karşıdan karşıya geçişlerde ve kesişmeleri katetmek için onlara fazladan zaman verin. Bisikletlilerin karşılaşabileceği tehlikelere hazır olun ve onlara manevra yapmaları için gereken yol boşluğunu daima verin.

Bisikletlileri özenle geçin:


Bisikletçileri yakından takip etmediğiniz yavaş hareket eden bir arabanın yanında geçerken yaptığın gibi dikkatli ve trafik koşulları bisikletliyi emniyetle geçmeniz için size izin verinceye kadar bekleyip sonra geçin. Bisikletlileri geçerken hızını azaltın ve onu geçerken aranızda en azından 90 cm (doksan santimetre) uzaklık kalamasına izin verecek şekilde sollayın. Yanınızdan geçen bir bisikletliden sonra arkaya hareket etmeden önce omuzunuz üstünden arkayı kontrol edin. Bisikletçilere yakınken klakson çalmayın (panikleyip umulmadık bir manevra yapabilirler ve kazaya neden olursunuz).