10 Şubat 2021 Çarşamba

Hızlı Bisiklet Kullanım Pozisyonlarının Analizi


 Merhaba Bisiklet dostlarımız;

Analiz: En hızlı alçalan pozisyon nedir?

Hız ve kontrol için sekiz farklı kıvrım konumunu test ediyor ve analiz ediyoruz.

 
 Editörün notu: Şubat 2021'de, UCI, süper itme ve ön kolların zamana karşı yol pozisyonlarının beklemede olan yasaklarını duyurdu . 2018'de sekiz aero yol konumunu test ettik ve bulgularımızı VeloNews'in Temmuz 2018 sayısında yayınladık . Bunun gibi daha derinlemesine hikayelere tam ve düzenli erişim için, hemen bir VeloNews Pass veya Active Pass üyesi olun .

Yukarı çıkan şey aşağı inmelidir. Fransa Turu tırmanma gibi neredeyse kadar inip vardır ve zaman efor özellikle ağır biniciler tarafından, yokuş aşağı gitmeden elde edilebilir. Daha büyük zaman kazanımları genellikle yükselişlerde ortaya çıkar, ancak kötü iniş nedeniyle büyük zaman kayıpları ve Turu sona erdiren (hatta ömür boyu süren) yaralanmalar devam edebilir. Azalan hızın bir etabı kazanmada fark yarattığı sayısız örnek var.

Hangisinin en hızlı olduğunu görmek için 2018 Turunda kullanılan sekiz farklı alçalma tekniğini test ettik. Onları başarıyla kullanan binicilerin ismini verdik. Bunlardan altısı  , Hollanda'daki Eindhoven Teknoloji Üniversitesi'nden Profesör Bert Blocken tarafından yayınlanan sonuçlarla birlikte test edildi .

Nasıl test ettik

Tüm bu alçalan pozisyonların roll-down testlerinde iki sürücü arasındaki boşluğu belirlemek için bir lazer zamanlayıcı kullandık. Test çalışmamız için Colorado, Boulder'daki Ulusal Atmosferik Araştırma Merkezi'ne (NCAR) kadar geniş, nispeten düşük trafikli tepeyi seçtik.

İki sürücü, biri diğerinin yaklaşık 80 fit arkasında olmak üzere, yol kenarındaki bir reflektör direğinin bitişiğinde koşmaya başladı. Sürücüler aynı anda başladılar, her biri tek bir yarım pedal vuruşu yaparak o noktadan sonra yavaşladılar. Arkadaki sürücü, tüm pistler boyunca sabit bir vücut pozisyonunu korudu ve geniş başlangıç ​​boşluğu, ön sürücünün cereyanından yararlanmamasını sağladı. Tek (kontrollü) değişken, ön sürücünün kayma pozisyonuydu.

Her sürücünün sağ çatal ayağının uzunluğu boyunca uzanan bir parça yansıtıcı bant vardı. Sağ ayağımla yolun beyaz çizgisi üzerinde tepeden yaklaşık bir kilometre daha aşağıda bir noktada durdum; Sağ baldırıma bağlı bir Star Crono Test lazer zamanlayıcım vardı ve her bir binicinin çatalındaki reflektör tarafından bacağımın dört fit yakınından geçerken açıldı (sabit bir direğe takmak, binicilerin tehlikeli bir şekilde yaklaşmasını gerektirecekti. yüksek hızda yol kenarı). Star Crono Testi, süreleri saniyenin binde birine kadar kaydeder ve daha sonra gözden geçirilmek üzere numaralandırılmış 50 zaman aralığı dosyası kaydeder. Ayrıca yedek olarak bir iPhone ile zamanladım.

Öndeki sürücü arkadaki sürücüden daha hızlı uzaklaştığı için bitişte daha büyük bir zaman aralığı daha hızlı bir konum anlamına geliyordu. Tersine, daha küçük bir zaman aralığı, arkadaki sürücü daha az zaman kaybedebildiğinden ve hatta belki de ondan zaman kazanabildiğinden, ön sürücü için daha yavaş bir alçalma konumu gösterdi.

Hangi aero tuck en hızlıdır?

Sekiz farklı konumun ilk çalışmasından sonra, üçü o kadar yavaştı (sürücüler arasındaki küçük zaman boşluklarıyla belirtilir), onları daha fazla test etmenin bir anlamı yoktu. Bunlar # 5 (Pantani), # 7 (Froome) ve # 8 (Cancellara) pozisyonlarıydı. Bir sonraki beş pozisyon çalışmasının ardından, aynı nedenle 6. pozisyonu (Nibali, v.2) de eledik.

Bu noktada, doğruluğu iyileştirmek için protokolü biraz değiştirdik. Ön sürücünün seçilen alçalan sıkıştırma pozisyonunu hemen almasının, bazı pozisyonlarda, özellikle dar olanlarda veya gövdeye asılı olanlarda düşük hızda bir miktar yalpalamaya yol açabileceğini fark ettik. Bu yüzden, başlangıçtaki 0.1 mil boyunca yavaş hızda en sabit olan Sagan konumunu korudu; sonra kalan 0,5 mil için seçilen konuma geçti. Bu konumların düşük hızda değil de yüksek hızda nasıl karşılaştırılacağıyla ilgilendiğimiz için, pozisyona girmeden önce hepsini aynı hıza getirmenin testi daha doğru hale getireceğini hissettik.

Kalan dört pozisyonun bu yeni protokolüyle yapılan bir testten sonra, 2. pozisyonu (Mohorič) eledik. Bu pozisyon, Phinney pozisyonuna göre ikinci en hızlı (0,085, 0,088 ve 0,097 saniye daha yavaş) ve üçüncü ve dördüncü en hızlı pozisyonların çok önünde sürekli olarak test edilmiştir. Aynı zamanda, bisikletin en az kontrolünü sunduğu için sürücü için en büyük tehlikeyi oluşturdu, dolayısıyla test sürücüsünün güvenliği için ortadan kaldırıldı. Biraz da deri aldı; 3T Strada aero disk test bisikletinde binici, uzun bölümlü üst boruyu dizlerinin arasına sıkıştırarak dizinin ön lastiğe çarpma “şansının” olmadığını düşündü. Bu, son koşusunda Mohorič tuck'tan çıkan lastiğe dizini çarpana kadar sürdü.

Şimdi, ilk ikisi açıkça çok ileride olduğu için hangi pozisyonun üçüncü podyum adımını atacağını bulmak istedik. Daha sonra üç Sagan pozisyonu ve iki Phinney ve Nibali kundağı koşusu daha gerçekleştirdik.

Her bir pozisyondaki toplam koşuların düz bir ortalamasını almak bize masanın solundaki sıralamayı verdi ve iki pozisyon beşinci sırayı paylaştı. Bazı koşularda ara sıra şaşırtıcı bir aykırı değer olduğu için, daha sonra diğerlerinden en çok sapan ve zamanların ortalamasını alan bir koşuyu (birden çok koşusu olanların her birinden) attık. Bu, pozisyonların sırasını en hızlıdan en yavaşa değiştirmedi, ancak Pantani pozisyonu ile düşmelerdeki Nibali pozisyonu arasındaki bağı kopardı.

Pozisyonlar (en hızlıdan en yavaşa sırayla):

1. Taylor Phinney

Üst tüpün arkasında oturarak; sap tarafından sıkışmış eller.

Üst borunun altına sıkışmış, elleri gidonun üst kısmına yakın bir yere yerleştirilmiş olan Phinney , 2014 Amgen California Turu'nun 5. etabında San Marcos Geçidi'nin inişinde tüm alanı düşürdü ve kazanmaya devam etti Santa Barbara'daki sahne.



2. Matej Mohorič

Üst borunun önünde oturmak; sap tarafından sıkışmış eller.

18 yaşında, gençler dünya şampiyonasını kazandıktan bir yıl sonra, Sloven Mohoric 2013'te Güney Afrika Louis Meintjes'i bu tekniği kullanarak, sırayla pedal çevirerek ve göğsün tepesinde otururken ileriye doğru kayarak U23 dünya yol şampiyonasını kazandı. gövdenin üzerine asılmış, başı aşağı sarkık ve omuzları fren başlıkları kadar ileride.



3. Vincenzo Nibali

Eyerin burnuna oturmak; sap tarafından sıkışmış eller.

22 Mayıs 2010'da Nibali, Asolo'da Giro d'Italia'nın 14. etabını kazandığında ıslak yollarda azalan cesaretini ve güvenini fark etti . Monte Grappa'nın inişinde elit bir grubu düşürdü ve bu pozisyon ile 6. pozisyon arasında gidip geldi.





4. Peter Sagan

Üst tüpün arkasında oturarak; eller damla.

Sagan, bu tekniği 2015 Turu'nun 16. etabında Jarlinson Pantano'yu düşürmek ve neredeyse ayrılıkçı Ruben Plaza'yı yakalamak için kullandı. Sagan sırtını düz, başını yukarıda, omuzlarını parmaklıklarının üstünde tuttu ve kasık kısmını, poposu koltuk direğine geri kaydırarak üst tüpe sıkıca yerleştirdi. Sagan, Col de Manse'nin teknik inişinin dönüşleriyle bu pozisyonu korudu.




5. Marco Pantani

Eyerin arkasındaki popo; göğse karşı eyer.

Pantani, 1994 Tour de France'da Richard Virenque'i Col du Tourmalet'de başarısız bir şekilde kovalarken sırtından çekildi ve göğsünü eyere dayadı. Cancellara da bu pozisyonda indiği biliniyor.



6. Vincenzo Nibali,s.2

Eyerin burnuna oturmak; eller damla.

Nibali, birkaç sürücünün yapabileceği veya cesaret edebileceği hızlarda viraj almak için bu konumu defalarca kullandı. Ancak Messina Köpekbalığı'nın da sınırları vardır; Rio de Janeiro'ya koşmadan önceki son inişte , köprücük kemiği ve neredeyse belirli podyum pozisyonları pahasına Kolombiyalı Sergio Henao'yu düşürüp düşürdüğünde 2016 Olimpiyat yol yarışını yönetiyordu .


7. Chris Froome

Üst borunun önünde oturmak; eller damla. Froome 


, 2016 Tour de France'ın 8. etabında Col de Val Louron-Azet'in inişinde yarış favorilerinden bir grubunu düşürdü . Göğsü gövdesi üzerinde ve omuzları fren davlumbazlarına sarkarken, Bagnères-de-Luchon'da hem sahne zaferini hem de sarı mayoyu alarak en üstteki tüpünde öne doğru otururken sık sık pedal çevirdi.



8. Fabian Cancellara

Damlalarda eller; yukarı açılı arka. In 2008 Milano-Sanremo o düz vadede-in serbest kırabilir, böylece öne almak için onu sağlayan Poggio teknik iniş üzerinde biniciler aracılığıyla wove olarak yukarı, Cancellara damla ellerini ve başını tuttu ve anıtı kazan.

Ama neden bazıları daha hızlı ve diğerleri daha yavaş?

Binicinin elleriyle damlaların üzerinde eyere oturduğu iki pozisyonun yavaş olmasını bekliyorduk; üst inişler bu pozisyonları yalnızca virajlarda daha fazla kontrole ihtiyaç duyduklarında veya diğer sürücülerden, arabalardan veya yol tehlikelerinden kaçınmak için kullanırlar.

Profesör Blocken'in de bulduğu gibi Froome pozisyonu yavaş test edildi. Froome'un sırtını bükerken gövdenin üzerinde asılı dururken, geçen ay Giro d'Italia'daki ezici etap galibiyetinde Froome'un kullandığı Sagan pozisyonu, sürücüye daha aerodinamik bir düz sırt verir ve başın daha alçak olmasına izin verir. hala dört gözle bekliyorum.

Pantani'nin yaptığı gibi selenin arkasını itmek de nispeten yavaştır çünkü sürüklenmeyi daha uzun bir nesneye yayar ve geniştir - eller ve kollar daha da ayrıktır ve vücudun oluşturduğu cebe hava atar. Bir aerodinamik pozisyonun yalnızca bir amacına, yani sırtın alçaltılmasına ulaşır.

Sagan pozisyon
u - üst tüpte, omuzlar barların üstlerinde ve eller damlalarda oturuyor - kontrol ve aerodinamiğin en iyi kombinasyonunu elde ediyor. Gövdeyi düz ve alçak tutarken bu konumdan yönlendirmek ve fren yapmak kolaydır.

Ellerin gövdenin yakınında olduğu üç sıkıştırma pozisyonu en hızlı olanıdır çünkü en dar olanlardır; bu, bir zaman denemesinde aero çubuklarının düşme çubuklarından daha hızlı olmasının nedenidir. Nibali'nin eyer üzerindeki sıkışması, Mohorič ve Phinney kıvrımlarından biraz daha yavaştır, çünkü sürücünün omuzları ve poposu diğer pozisyonlardan daha yüksektir.

Mohorič tuck, motosiklet üzerinde çok az kontrol sağlıyor çünkü sürücünün ağırlığının büyük bir kısmı ön tekerleğin üzerinde ve eller göğsün altında kaldığından direksiyonu zorlaştırıyor. Üç çalışmasında da Phinney tuck'tan saniyenin onda birinden daha yavaştı.

Sagan pozisyonuna benzeyen ancak elleri ve dirsekleri olabildiğince dar olan Phinney kıvrımı görsel olarak hızlı bir pozisyondur. Sırt düz ve alçaktır, baş aşağıdadır, ancak gözler ileriyi görebilir ve dardır. Mohorič kıvrımından daha iyi görünürlük ve kontrol sunar ve daha hızlı bir kıldır.


Lennard Zinn'in sağ bacağına bağlanan bir Star Crono Test lazer zamanlayıcı, bacağının dört fit yakınından geçerken her sürücünün çatalındaki yansıtıcı bantla tetiklendi. Fotoğraf: Brad Kaminski

Eve dönüş noktaları

Bu testten gelecek iyi haber, en az kontrol sunan pozisyonların hız avantajı sunmamasıdır. Phinney tuck'a binmek için size güven veren geniş bir inişe sahipseniz, bu en hızlı olacaktır. Mohorič tıkanma daha hızlı değildir ve bu nedenle doğasında olan çarpışma risklerini haklı çıkarmaz. Nibali kıvrımı, sırtın daha yüksek bir seviyeden aşağı eğimli olmasıyla ileriye bakmak için boynuna aşırı bir baskı uygular.

Daha fazla kontrole ihtiyaç duyduğunuzda, elleri damlalara doğru hareket ettirmek (Sagan konumu), frenleme ve daha fazla direksiyon kontrolü sunan konumlar arasında bir eşi yoktur. Ve daha fazla kontrole ihtiyaç duyduğunuzda, Nibali v.2 pozisyonunda eyerde oturmak en iyisi olmalıdır.

Test etmeyi düşündüğümüz dokuzuncu bir pozisyon var, ancak güvenlik nedeniyle test etmemeye karar verdik. Fixie sürücüsü Michael Guerra'nın azalan stili YouTube'da iyi bir şekilde belgelenmiştir . Vücudunu yatay bir süpermen pozisyonunda tutuyor, uyluklarının önleri eyer üzerinde, ayakları dümdüz arkaya doğru, pedallar çılgınca dönüyor ve fren yok. Tour de France'da bu alçalma tekniğini kullanan kimseyi henüz görmedik. Chris Case test üzerinde işbirliği yaptı ve bu parçayı yazdı.

Hiç yorum yok: