17 Şubat 2021 Çarşamba

UCİ Direksiyon Tutuşları ve Çöp Atmada Kuralları yeni dönem 1 Nisan'da Başlıyor

 

Merhaba Bisiklet dostları;


Uci 1 Nisan 2021 den itibaren geçerli olmak üzere yol yarışmalarında direksiyonda kol  tutuşları,çöp atma bölgeleri ile güvenlik bariyerleri  hakkında çeşitli düzenlemeleri ve cezaları bunları sizinle paylaşmak istedik.

UCI, ön kolların barlarda aero pozisyonunu yasakladı, çöp atma için cezalar ekledi

Sonra sözde 'süper-tuck' konumunu yasaklayan , UCI yaygın Kopan ya kullanılan ön kol-on-barlar aerodinamik pozisyonunu yasaklayan dahil diğer yeni kurallar ve cezalar, bir dizi daha da profesyonel Peloton öfke binici muhtemeldir .

UCI kurallarında yapılan bir güncellemede , sporun yönetim organı, binicilerin ihale ve atık gibi nesneleri dikkatsiz veya tehlikeli bir şekilde veya yeni çöp bölgelerinin dışına atmaları durumunda para cezasına çarptırılabileceklerini, sıralama puanları alabileceklerini ve cezalandırılabileceklerini doğruladı.

Etap yarışlarında, birinci atık atma ihlali 30 saniyelik ceza ile, ikinci ihlal iki dakikalık ceza ile cezalandırılabilirken üçüncü ihlal diskalifiye ile sonuçlanabilir.

Yeni kurallar 1 Nisan'da yürürlüğe girecek.

Trentin, sürücü güvenliğini artırmak için kalıcı kurallar getirmeyi umuyor Groenewegen, Tour de Pologne'da Jakobsen kazasına neden olduğu için dokuz aylık yasak aldı

UCI, geniş güvenlik önlemlerinin bir parçası olarak azalan 'süper sıkışmayı' ortadan kaldırmayı hedefliyor

Biniciler, son birkaç gün içinde 'süper-sokma' pozisyonuna getirilen yasağa karşı şikayette bulundular ve muhtemelen çöp atma ve aero-bar pozisyonunu kullanma cezasını geri püskürtecekler.

Tim Wellens (Lotto-Soudal), Étoile de Bessèges'in 3. aşamasını kazanmak için tek başına saldırırken bu konumu başarıyla kullandı ve genel zaferi ayarlamak için yeterli zaman kazandı.

UCI, geçtiğimiz Perşembe günü 'super-tuck' pozisyonunun yasaklandığını duyurdu ve Pazartesi günü kurallarını güncelledi: "Biniciler madde 1.3.008'de tanımlanan standart pozisyona uymalıdır. Bisikletin üst şamandırasında oturmak yasaktır. Ayrıca, ön kolların gidon üzerinde destek noktası olarak kullanılması, zaman denemeleri dışında yasaktır. "

Madde 1.3.008 şunu ifade etmektedir: "Sürücü normalde bisiklet üzerinde oturma pozisyonu almalıdır. Bu pozisyon, tek destek noktasının şu olmasını gerektirir: pedallardaki ayaklar, gidonlardaki eller ve sele üzerindeki koltuk. "

Deceuninck-QuickStep'ten tecrübeli Belçikalı binici Iljo Keisse, pozisyonla ilgili yeni kurallara ilk tepki verenlerden biriydi ve tweet attı: "Nasıl bisiklet sürüp ineceğimize kendimiz karar vereceğiz. UCI'de önce her şeyin kendi içinde olduğundan emin olmalılar. sorumluluk sırayla ... "

Bariyerler ve çöp bölgeleri

Biniciler geleneksel olarak boş bidonları taraftarlara veya pelotondan uzağa fırlatır ve yemek veya jel yedikten sonra çöp atarlar. Bununla birlikte, son yıllarda bazı sürücüler çevreye saygı duymak için atıklarını ceplerinde tutmayı tercih ettikleri için çöpler eleştirildi. 

Şimdi, yarış organizatörleri çöp bırakma bölgelerinin sayısını artırmalı ve onları bitişe yakın son bir çöp bölgesi olacak şekilde "etkinlik veya etap güzergahı boyunca her 30-40 kilometrede bir" yerleştirmelidir.

UCI ayrıca güncellenmiş belgede, "bitiş hattından en az 300 metre önce ve sonra 100 metrelik bir alan bariyerlerle korunacaktır" belirterek, yol kenarı bariyerleriyle ilgili kurallarını sıkılaştırdı.

Biniciler , Fabio Jakobsen'in 2020 Tour de Pologne'daki korkunç kazasından sonra daha iyi bariyerler ve iyileştirilmiş güvenlik önlemleri çağrısında bulundu .

Geçtiğimiz hafta, UCI, yarışların bitimine yönelik yol kenarı engellerinin, UCI'nin paydaşlarla istişare içinde hazırlamasından sonra 2022'de standart düzenlemelere kavuşacağını söyledi. 

UCI şimdi hafif, plastik bariyerlerin kullanımını yasakladı ve yeni oluşturulan olay güvenlik yöneticisi figürünün "yarış rotasının son bölümüne ve özellikle finişten önceki son yüzüncü metreye özel dikkat göstereceğini ve güvenlik koşullarının gözlemlendiğini söyledi. Bu, özellikle grup sprintlerinde bitmesi muhtemel olaylar için önemlidir. "

 

Hiç yorum yok: