25 Kasım 2009 Çarşamba

Başarılı Antrenörlük Ve Yöneticilik


Merhaba arkadaşlar;

Bu kez sizlere mesleğimiz ile ilğili bazı fikirlerimi paylaşmak farklı bir konumda olduğumuzu dikkate çekmek açısından faydalı olacaktır sanırım.Sporun,uygar dünyamızda ve toplumsal hayatımızın,yaşamımızın ,küçültülmüş ilişkilerimizin daha rafine hale getirilmiş bir modeli olduğu gerçekliğini herkes tarafından kabul edilmiş ve kanıtlanmış bir görüştür.Hepimiz içimizde bütün benliğimizle korkunç bir çeşit deprem felaketini yaşarken,bizlere ,yaptığımız uğraştığımız ,mücadele ettiğimiz sporumuzdan çok,'Nasıl bir toplumsal grup antrenörü ve yöneticisi' olduğumuz sorusunu yatnıtlıyormuşuz gibi değilmiyiz bisiklet emekçisi arkadaşlarım.
"Çogunlugumuzun düşündüğünün tersine,istikrarlı olarak başarılı bir spor proğramı veya proğramları yanlızca başarılı sporcularımızın tek başına sporcularımzın yeteneklerine dayandırılamaz.Yetenekli sporcular ancak başarılarımızda anahtar bir unsur olmasına rağmen,başarılı proğramları planlayan ve yönetip yürüten biz antrenörlerin bir çok ortak özelliklere sahip olduğumuz muhakkaktır.Bu konuyu birazdaha parçalara bölüp açarsak birkaç başlık altında şu şekilde sıralayabiliriz kendimizi.
BİLGİYİ ARAMAK:Her antrenörün ilğili olduğu spor konusunda bilği sahibi olduğunu bilinir.Buna karşın'büyük' antrenörler fazladan bir kavrayış için zamanın peşini asla bırakmazlar,bilğilerini okuyarak,gözlemleyerek,kendileri ile ilğili farklı eğitim toplantılarına katılarak geliştiriler ve genel olarak kendilerini yeni fikirlere açık tutarlar.Ama bizim ülkemiz ve federasyonumuz için böyle şeyler geçerli değildir spor etikğine uymadığı halde.

İYİ ORGANİZASYON YETENEKLERİ:Organizasyon yeteneği antrenörlüğümüzün arasında çok önemli bir yer tutar.etkin bir antrenör ,günlük,haftalık,aylık,yıllık ve bunuda ötesinde gerektiğinde farklı ve alternatif proğramlara mutlaka sahiptir.Pürüzsüz ve sorunsuz yürüyen bir proğram için gerekli olan bütün malzeme,envanterler,ulaşım ve diğer ayrıntılı detaylar antrenörlüğümüzün sorumluluğundadır.İyi antrenörler her şeye karşı her zaman hazırlıklıdır,hazırlıklı olmalıdır.

ÇALIŞKANLIK:Çok güçlü bir çalışma ahlakına ve disiplinine sahip olamak gerekliliği biz antrenörler için asla fazla vurgulanmış olamaz.Antrenörler,sporcularından istedikleri ölçüde emek ve zaman harcamak eğilimini taşılımalıdırlar.Daima sabırlı,sebatlı olamakve zihinsel olarak güçlülük sağlam bir çalışma ahlakının büyük bir parçasıdır.fazladan çalışma zamanı ortamı hazırlamak mutlaka takımı olumlu yönde etkileceyektir.Yanlız ülkemizde bisiklette sporcuların sayı olarak çok az olduğundan ve farklı sebeplerden dolayı kendi aralarındaki rekabet olmadığından kendilerince fazladan çalışmak gibi bir düşünceye ve uyarılara sıcak bakmazlar.
İYİ İLETİŞİM:teknik kadro elemanları,sporcular,veliler ve destekleyenlerle etkili bir iletişim için de olma ve kurabilme yeteneği başarılı bir antrenörlüğümüzün ortak noktalarındandır.


Antrenör,teknik kadro ve sporculara bilği ve gerekli teknik aktarmayı en etkin bir şekilde gerçekleştirebilmelidir.Kendilerinde nelerin beklendiği ve belirlenen hedeflere nasıl ulaşabileceklerini bilmelerini sağlamkatır.daima pozitif bir yaklaşım,heyecan,ilği ve gerektiğinde mizah dolu bir iletişim,başarımızın temellerinden olacaktır.Takım ve sporcular antrenörün bir yansımasıdır.Bir antrenör,işlerin bir iyi yürümesini sağlayan kıvılcımın yok olmasını hiçbir zaman göze almamalıdır.
YAKLAŞILABİLİRLİK VE İLĞİLİLİK:Sporculara antrenörün insani bir tarafı oldugunu göstermek iyi bir fikirdir.Antrenör sporcularına birlikte gülebilecekleri zamanı mutlaka ayırmalıdır.sayısız sporcu sporun eğlenceli olabileceğini unutan çok aşırı ciddi,despot,kaba antrenörler yüzünden kaybolup gittiği hepimizce bilinen bir gerçektir.Antrenör, sporculara birer oyuncu olarak değil ,önce insan olarak değer verdiğini göstermeli ve hata yapabileceklerini kabul etmeli,sporcular kötü bir yarışma yada kötü bir günü atlatabilecegine,antrenör davranışlarını göstererek kendisini ve sporcusunu inandırmalıdır .


DÜRÜSTLÜK VE ADALET:dürüstlük ve adalet,bütünlüğün oluşturulması,bağlılığın korunması açısından çok önemlidir.açıklık dürüstlüğün,karşılıklı güvenin de teminatıdır.Sporcular başlagıçta bazı şeyleri duyduklarından rahatsız olabililer ancak takımın bu durundan orta,uzun vadede dürüstlükten mutlaka olumlu etkilenecektir.
Zaten dikkate dildiyse alanyada son yapılan antrenör seminerinde Eyalet sorumlusunun ilk yaptığı konuşmada tek başına bir bisiklet antrenörünün durumunu ve çalışma şeklini çok geniş bir biçimde anlatığında yukarıda bilirttiklerimizle örtüşüyor zaten.
Sonuç olarak biz antrenörler daima kendimizi yenilemeli ve geliştirmeliyiz bisikelet emekçisi arkadaşlarım.
Saygılarımızla.....

15 Kasım 2009 Pazar

Şehir içi Bisiklet Kullanımında Farklı Sistem

Merhaba bisiklet dostları;
Son günlerde izmit belediye başkanının hiç dilinden düşürmediği bisiklet ulaşımı ile ilğili yeni fakat etkili ve bir okadarda farklı sistem olan pariste ikiyıl önce denemeler yapıldıktan sonra faliyete ve uygulamaya geçirilmiş olan "veloid bisiklet sistemi ile şehir içinde ulaşım'ın " arkadaşımız emre yıldırım tarafından çevirisi yapılarak ilğililerin ve bisiklet severlerin,bisiklet ululaşımı ile ilğilenen yerel yönetimlerimizin idarecilerinin hizmetine sunulmuştur.Türkiyede nekadar fayadalanırlar bilemeyiz artık kendilerinin bileceği bir güzellik.
Sistem 15 Temmuz 2007 yılında faaliyete geçirilmiş.
Her birinde 15 park etme yeri olan, 750 kiralama noktasında 10.000 bisiklet kullanıma sunulmuş.
JCDecaux adlı reklam şirketi finansmanı bulmuş.
Bu reklam şirketinin sahibi Jean Claude Decaux sistemin kullanıma açıldığı ilk gün bu sistemin bir oyuncak değil tam bir başarı öyküsü olacağına gönülden inanıyormuş. İşte o ilk gün kendisiyle yapılan bir röportajın YouTube linki
Sistemin kontrolü ve yönetimi şehirde metro ve trenleri de koordine eden RATP‘ye ait.
Sistemdeki bisiklet sayısının ve kiralama nokta sayısının 2007 sonu itibariyle 20.000 bisiklete ve 1.450 noktaya çıkarıldığı belirtiliyor.
Paris çok geniş alana yayılmış bir şehir değil İstanbul gibi ve birbirine en uzak istasyon aralığının 200 metre olduğu belirtiliyor.
Sistemin kullanılmaya açılışından 2 ay sonra bisiklet kiralama sayısı 5 milyon’a ulaşmış!
8 Eylül 2007 tarihinde her bir bisikletin en az 13 kez kiralandığı kayıtlara geçmiş.
BikesBelong.org‘un hazırladığı bir video daha. Bu kez şehir içi kısa mesafe ulaşımda bisiklet kullanımının yararları özetleniyor. Video kısaca şu önemli bilgileri özetliyor: İnsanların trafik sıkışıklığında yılda kaybettikleri saat sayısı 50 imiş. (Türkiye’yi tanımıyorlar tabi) Bisiklet kullanımının yaygınlaşması durumunda, yıllık 63 milyar dolarlık enerji tasarrufu sağlanabiliyormuş Amerika’da. Haftada 3 saat bisiklet sürmek kalp krizi riskini %50 oranında azaltıyor, düzenli olarak yıl boyu bisiklete binen bir kişi bisiklet kullanımının ilk yılında ortalama 6 kilo kaybediyormuş. Amerika’da %1 oranında olan bisiklet kullanım oranının %1.5′a çıkması durumunda, 462milyon galon petrol tasarrufu sağlanabiliyormuş. 10 mil içerisinde gezi başına 7.5 dolar tasarruf sağlanırken, kişisel karbon salınımı 100gr seviyesine düşüyormuş. Yine Amerika’da %40 oranında araç kullanımı 1-1.5km mesafede gerçekleşiyormuş ve araçların kullanımında oluşan hava kirliliği %60 oranında ilk birkaç dakika içerisinde gerçekleşiyormuş. Bilmem tüm bunlar sizi bisiklet kullanmaya bir adım daha yaklaştırabildi mi?

Bisikletlerin her birinin ağırlığı 25kg civarında. Her bir bisikletin önünde eşyalarınızı taşıyabilmeniz için birer sepet bulunuyor. Göbekten vites sistemi sayesinde vites değişim sorunu kalmıyor ve toplam 3 vitese sahip oluyorsunuz. Frenlere gelince onlarda göbeklerin içerisine monte edilmişler ve ayar – bakım pek gerektirmiyorlar…
Bisikletlerin ağır olduğu bir gerçek ancak çoğu kullanıcı bundan pek de rahatsızlık duymuyormuş. Hatta bu ağırlığın sürüşte belirli bir emniyet de sunduğu alınan geri dönüşler arasında.
Hem erkek hem de bayanlara uygun tasarlanmış bisikletin sele yüksekliği de değiştirilebiliyor.Öndeki ve arkadaki göbekten dinamolu ışık sistemleri de unutulmamış ve gece yeterli aydınlatmayı sağlıyor kullanıcılarına. Detaylı bilgi için bu linki inceleyebilirsiniz.
Bisikletlerin tekerlerinde Schwalbe’nin patlamaya karşı dayanıklı Marathon Lastikleri kullanılmış.
Alttaki videoda ise bu bisikletlerin ne kadar dayanıklı olduğunu görebilirsiniz. Maharetli gençler bu bisikletler üzerinde yeteneklerini göstermekte sakınca görmemişler…
Her bir bisiklet günde ortalama 30 kez kiralanıyormuş.
Kiralama işlemi kredi kartınızla gerçekleştiriliyor. Önce kartınızı sistemin okutucusundan geçiriyorsunuz. Kiralamanızı günlük, haftalık, aylık ya da yıllık mı yapacağınızı belirtiyorsunuz. Sistem size bir çıktı veriyor. Bu çıktı da size özel dört haneli bir numara var. Her kiralama yapışınızda bu numara vasıtasıyla sistemin sizi tanımasını sağlıyorsunuz.
Kiralayacağınız bisikleti seçiyorsunuz ve numarasını sisteme giriyorsunuz. İşte bisiklet sizin için hazır. Kullandıktan sonra şehrin dört bir tarafına konuşlandırılmış park yerlerine bisikletinizi bırakıyorsunuz.
İlk 30 dakikalık kullanım bedava… Gün içi gerçekleştirilen ulaşım ihtiyacının genelde 5km ve altı olacağı düşünülürse bedavaya ulaşımınızı garantiye almış oluyorsunuz ki projenin bence en çarpıcı olan noktası bu… Eğer daha uzun zaman kiralama yapmak istiyorsanız günlük 1EUR, haftalık 5EUR ve yıllık 29EUR ödeyerek bisikletleri kullanma şansını elde ediyorsunuz.
Tüm bu kiralama işlemi nasıl yapılıyor izlemek isterseniz işte videomuz…
Bisiklet park yerlerine geri dönmezse “kredi kartınızdan” 150EUR kesiliyor… Ayrıca kötü niyet olduğu görülürse ayrıca ilaveten bir miktar daha ceza kesiliyormuş. Karar sizin…
Paris’te 371km bisiklet yolu mevcut ve ücretsiz olarak bu yolları gösteren detaylı bir harita ile desteklenerek kullanıcıların ayrıca hizmetine sunulmuştur.