Analiz: En hızlı alçalan pozisyon nedir?
Hız ve kontrol için sekiz farklı kıvrım konumunu test
ediyor ve analiz ediyoruz.
Yukarı çıkan şey aşağı inmelidir. Fransa
Turu tırmanma gibi neredeyse kadar inip
vardır ve zaman efor özellikle ağır biniciler tarafından, yokuş aşağı gitmeden
elde edilebilir. Daha büyük zaman kazanımları genellikle yükselişlerde
ortaya çıkar, ancak kötü iniş nedeniyle büyük zaman kayıpları ve Turu sona
erdiren (hatta ömür boyu süren) yaralanmalar devam edebilir. Azalan hızın
bir etabı kazanmada fark yarattığı sayısız örnek var.
Hangisinin en hızlı olduğunu görmek için 2018 Turunda
kullanılan sekiz farklı alçalma tekniğini test ettik. Onları başarıyla
kullanan binicilerin ismini verdik. Bunlardan altısı ,
Hollanda'daki Eindhoven Teknoloji Üniversitesi'nden Profesör Bert Blocken
tarafından yayınlanan sonuçlarla birlikte test edildi .
Nasıl test ettik
Tüm bu alçalan pozisyonların roll-down testlerinde iki
sürücü arasındaki boşluğu belirlemek için bir lazer zamanlayıcı
kullandık. Test çalışmamız için Colorado, Boulder'daki Ulusal Atmosferik
Araştırma Merkezi'ne (NCAR) kadar geniş, nispeten düşük trafikli tepeyi seçtik.
İki sürücü, biri diğerinin yaklaşık 80 fit arkasında
olmak üzere, yol kenarındaki bir reflektör direğinin bitişiğinde koşmaya
başladı. Sürücüler aynı anda başladılar, her biri tek bir yarım pedal
vuruşu yaparak o noktadan sonra yavaşladılar. Arkadaki sürücü, tüm pistler
boyunca sabit bir vücut pozisyonunu korudu ve geniş başlangıç boşluğu, ön sürücünün
cereyanından
yararlanmamasını sağladı. Tek (kontrollü) değişken, ön sürücünün
kayma pozisyonuydu.
Her sürücünün sağ çatal ayağının uzunluğu boyunca
uzanan bir parça yansıtıcı bant vardı. Sağ ayağımla yolun beyaz çizgisi
üzerinde tepeden yaklaşık bir kilometre daha aşağıda bir noktada
durdum; Sağ baldırıma bağlı bir Star Crono Test lazer zamanlayıcım vardı
ve her bir binicinin çatalındaki reflektör tarafından bacağımın dört fit
yakınından geçerken açıldı (sabit bir direğe takmak, binicilerin tehlikeli bir
şekilde yaklaşmasını gerektirecekti. yüksek hızda yol kenarı). Star Crono
Testi, süreleri saniyenin binde birine kadar kaydeder ve daha sonra gözden
geçirilmek üzere numaralandırılmış 50 zaman aralığı dosyası
kaydeder. Ayrıca yedek olarak bir iPhone ile zamanladım.
Öndeki sürücü arkadaki sürücüden daha hızlı
uzaklaştığı için bitişte daha büyük bir zaman aralığı daha hızlı bir konum
anlamına geliyordu. Tersine, daha küçük bir zaman aralığı, arkadaki sürücü
daha az zaman kaybedebildiğinden ve hatta belki de ondan zaman
kazanabildiğinden, ön sürücü için daha yavaş bir alçalma konumu gösterdi.
Hangi aero tuck en hızlıdır?
Sekiz farklı konumun ilk çalışmasından sonra, üçü o kadar
yavaştı (sürücüler arasındaki küçük zaman boşluklarıyla belirtilir), onları
daha fazla test etmenin bir anlamı yoktu. Bunlar # 5 (Pantani), # 7
(Froome) ve # 8 (Cancellara) pozisyonlarıydı. Bir sonraki beş pozisyon
çalışmasının ardından, aynı nedenle 6. pozisyonu (Nibali, v.2) de eledik.
Bu noktada, doğruluğu iyileştirmek için protokolü
biraz değiştirdik. Ön sürücünün seçilen alçalan sıkıştırma pozisyonunu
hemen almasının, bazı pozisyonlarda, özellikle dar olanlarda veya gövdeye asılı
olanlarda düşük hızda bir miktar yalpalamaya yol açabileceğini fark
ettik. Bu yüzden, başlangıçtaki 0.1 mil boyunca yavaş hızda en sabit olan
Sagan konumunu korudu; sonra kalan 0,5 mil için seçilen konuma
geçti. Bu konumların düşük hızda değil de yüksek hızda nasıl karşılaştırılacağıyla
ilgilendiğimiz için, pozisyona girmeden önce hepsini aynı hıza getirmenin testi
daha doğru hale getireceğini hissettik.
Kalan dört pozisyonun bu yeni protokolüyle yapılan bir
testten sonra, 2. pozisyonu (Mohorič) eledik. Bu pozisyon, Phinney
pozisyonuna göre ikinci en hızlı (0,085, 0,088 ve 0,097 saniye daha yavaş) ve
üçüncü ve dördüncü en hızlı pozisyonların çok önünde sürekli olarak test
edilmiştir. Aynı zamanda, bisikletin en az kontrolünü sunduğu için sürücü
için en büyük tehlikeyi oluşturdu, dolayısıyla test sürücüsünün güvenliği için
ortadan kaldırıldı. Biraz da deri aldı; 3T Strada aero disk test
bisikletinde binici, uzun bölümlü üst boruyu dizlerinin arasına sıkıştırarak
dizinin ön lastiğe çarpma “şansının” olmadığını düşündü. Bu, son koşusunda
Mohorič tuck'tan çıkan lastiğe dizini çarpana kadar sürdü.
Şimdi, ilk ikisi açıkça çok ileride olduğu için hangi
pozisyonun üçüncü podyum adımını atacağını bulmak istedik. Daha sonra üç
Sagan pozisyonu ve iki Phinney ve Nibali kundağı koşusu daha gerçekleştirdik.
Her bir pozisyondaki toplam koşuların düz bir
ortalamasını almak bize masanın solundaki sıralamayı verdi ve iki pozisyon
beşinci sırayı paylaştı. Bazı koşularda ara sıra şaşırtıcı bir aykırı
değer olduğu için, daha sonra diğerlerinden en çok sapan ve zamanların
ortalamasını alan bir koşuyu (birden çok koşusu olanların her birinden)
attık. Bu, pozisyonların sırasını en hızlıdan en yavaşa değiştirmedi,
ancak Pantani pozisyonu ile düşmelerdeki Nibali pozisyonu arasındaki bağı
kopardı.
Pozisyonlar (en hızlıdan en yavaşa sırayla):
1. Taylor Phinney
Üst tüpün arkasında oturarak; sap tarafından sıkışmış eller.
Üst borunun altına sıkışmış, elleri gidonun üst kısmına yakın bir yere yerleştirilmiş olan Phinney , 2014 Amgen California Turu'nun 5. etabında San Marcos Geçidi'nin inişinde tüm alanı düşürdü ve kazanmaya devam etti Santa Barbara'daki sahne.
2. Matej Mohorič
Üst borunun önünde oturmak; sap tarafından
sıkışmış eller.
18 yaşında, gençler dünya şampiyonasını kazandıktan
bir yıl sonra, Sloven Mohoric 2013'te Güney Afrika Louis
Meintjes'i bu tekniği kullanarak, sırayla pedal çevirerek ve göğsün tepesinde
otururken ileriye doğru kayarak U23 dünya yol şampiyonasını kazandı. gövdenin üzerine asılmış, başı aşağı sarkık ve
omuzları fren başlıkları kadar ileride.
3. Vincenzo Nibali
Eyerin burnuna oturmak; sap tarafından sıkışmış
eller.
4. Peter Sagan
Üst tüpün arkasında oturarak; eller damla.
Sagan, bu tekniği 2015 Turu'nun 16. etabında Jarlinson Pantano'yu düşürmek ve neredeyse
ayrılıkçı Ruben Plaza'yı yakalamak için kullandı. Sagan sırtını düz,
başını yukarıda, omuzlarını parmaklıklarının üstünde tuttu ve kasık kısmını,
poposu koltuk direğine geri kaydırarak üst tüpe sıkıca yerleştirdi. Sagan,
Col de Manse'nin teknik inişinin dönüşleriyle bu pozisyonu korudu.
5. Marco Pantani
Eyerin arkasındaki popo; göğse karşı eyer.
Pantani, 1994 Tour de France'da Richard Virenque'i Col
du Tourmalet'de başarısız bir şekilde kovalarken sırtından çekildi ve göğsünü
eyere dayadı. Cancellara da bu pozisyonda indiği biliniyor.
6. Vincenzo Nibali,s.2
Eyerin burnuna oturmak; eller damla.
Nibali, birkaç sürücünün yapabileceği veya cesaret
edebileceği hızlarda viraj almak için bu konumu defalarca kullandı. Ancak
Messina Köpekbalığı'nın da sınırları vardır; Rio de Janeiro'ya koşmadan
önceki son inişte , köprücük kemiği ve neredeyse belirli podyum
pozisyonları pahasına Kolombiyalı Sergio Henao'yu düşürüp düşürdüğünde 2016 Olimpiyat yol yarışını yönetiyordu .
7. Chris Froome
Üst borunun önünde oturmak; eller damla. Froome
, 2016 Tour de France'ın 8. etabında Col de Val Louron-Azet'in inişinde yarış favorilerinden bir grubunu düşürdü . Göğsü gövdesi üzerinde ve omuzları fren davlumbazlarına sarkarken, Bagnères-de-Luchon'da hem sahne zaferini hem de sarı mayoyu alarak en üstteki tüpünde öne doğru otururken sık sık pedal çevirdi.
8. Fabian Cancellara
Damlalarda eller; yukarı açılı arka. In 2008 Milano-Sanremo o düz vadede-in serbest kırabilir, böylece öne almak için onu sağlayan Poggio teknik iniş üzerinde biniciler aracılığıyla wove olarak yukarı, Cancellara damla ellerini ve başını tuttu ve anıtı kazan.
Ama neden bazıları daha hızlı ve diğerleri daha yavaş?
Binicinin elleriyle damlaların üzerinde eyere oturduğu
iki pozisyonun yavaş olmasını bekliyorduk; üst inişler bu pozisyonları
yalnızca virajlarda daha fazla kontrole ihtiyaç duyduklarında veya diğer
sürücülerden, arabalardan veya yol tehlikelerinden kaçınmak için kullanırlar.
Profesör Blocken'in de bulduğu gibi Froome pozisyonu
yavaş test edildi. Froome'un sırtını bükerken gövdenin üzerinde asılı
dururken, geçen ay Giro d'Italia'daki ezici etap galibiyetinde Froome'un
kullandığı Sagan pozisyonu, sürücüye daha aerodinamik bir düz sırt verir
ve başın daha alçak olmasına izin verir. hala dört gözle bekliyorum.
Pantani'nin yaptığı gibi selenin arkasını itmek de
nispeten yavaştır çünkü sürüklenmeyi daha uzun bir nesneye yayar ve geniştir -
eller ve kollar daha da ayrıktır ve vücudun oluşturduğu cebe hava
atar. Bir aerodinamik pozisyonun yalnızca bir amacına, yani sırtın
alçaltılmasına ulaşır.
Sagan pozisyon
u - üst tüpte, omuzlar barların üstlerinde
ve eller damlalarda oturuyor - kontrol ve aerodinamiğin en iyi kombinasyonunu
elde ediyor. Gövdeyi düz ve alçak tutarken bu konumdan yönlendirmek ve
fren yapmak kolaydır.
Ellerin gövdenin yakınında olduğu üç sıkıştırma
pozisyonu en hızlı olanıdır çünkü en dar olanlardır; bu, bir zaman
denemesinde aero çubuklarının düşme çubuklarından daha hızlı olmasının
nedenidir. Nibali'nin eyer üzerindeki sıkışması, Mohorič ve Phinney
kıvrımlarından biraz daha yavaştır, çünkü sürücünün omuzları ve poposu diğer pozisyonlardan
daha yüksektir.
Mohorič tuck, motosiklet üzerinde çok az kontrol
sağlıyor çünkü sürücünün ağırlığının büyük bir kısmı ön tekerleğin üzerinde ve
eller göğsün altında kaldığından direksiyonu zorlaştırıyor. Üç
çalışmasında da Phinney tuck'tan saniyenin onda birinden daha yavaştı.
Sagan pozisyonuna benzeyen ancak elleri ve dirsekleri
olabildiğince dar olan Phinney kıvrımı görsel olarak hızlı bir
pozisyondur. Sırt düz ve alçaktır, baş aşağıdadır, ancak gözler ileriyi
görebilir ve dardır. Mohorič kıvrımından daha iyi görünürlük ve kontrol
sunar ve daha hızlı bir kıldır.
Lennard Zinn'in sağ bacağına bağlanan bir Star Crono
Test lazer zamanlayıcı, bacağının dört fit yakınından geçerken her sürücünün
çatalındaki yansıtıcı bantla tetiklendi. Fotoğraf: Brad Kaminski
Eve dönüş noktaları
Bu testten gelecek iyi haber, en az kontrol sunan
pozisyonların hız avantajı sunmamasıdır. Phinney tuck'a binmek için size
güven veren geniş bir inişe sahipseniz, bu en hızlı olacaktır. Mohorič
tıkanma daha hızlı değildir ve bu nedenle doğasında olan çarpışma risklerini
haklı çıkarmaz. Nibali kıvrımı, sırtın daha yüksek bir seviyeden aşağı
eğimli olmasıyla ileriye bakmak için boynuna aşırı bir baskı uygular.
Daha fazla kontrole ihtiyaç duyduğunuzda, elleri
damlalara doğru hareket ettirmek (Sagan konumu), frenleme ve daha fazla
direksiyon kontrolü sunan konumlar arasında bir eşi yoktur. Ve daha fazla
kontrole ihtiyaç duyduğunuzda, Nibali v.2 pozisyonunda eyerde oturmak en iyisi
olmalıdır.
Test etmeyi düşündüğümüz dokuzuncu bir pozisyon var,
ancak güvenlik nedeniyle test etmemeye karar verdik. Fixie sürücüsü
Michael Guerra'nın azalan stili YouTube'da iyi bir
şekilde belgelenmiştir . Vücudunu yatay bir süpermen pozisyonunda
tutuyor, uyluklarının önleri eyer üzerinde, ayakları dümdüz arkaya doğru,
pedallar çılgınca dönüyor ve fren yok. Tour de France'da bu alçalma
tekniğini kullanan kimseyi henüz görmedik. Chris Case test üzerinde işbirliği
yaptı ve bu parçayı yazdı.